Paralegal-utbildning i Varberg?

Igår blev jag kontaktad av en advokat i Falkenberg. Hon förklarade att hon sitter i ledningsgruppen för att starta upp en paralegal-utbildning i Varberg (där jag själv jobbar). Eftersom hon vet om att jag är utbildad paralegal, undrade hon om jag har möjlighet att fylla i en avsiktsförklaring på Campus Varbergs hemsida och på så sätt hjälpa till att få utbildningen godkänd. Naturligtvis ville jag ställa upp!
 
För den som vill hjälpa till att försöka få utbildningen godkänd, kan man fylla i den här avsiktsförklaringen. Eftersom Campus Varberg måste göra sin ansökan senast 18 juni, behöver avsiktsförklaringen fyllas i den här veckan.
 
Jag håller tummarna för att det går vägen. Ju fler utbildningsställen som finns för paralegals, desto bättre. När jag utbildade mig fanns utbildningen bara i Stockholm och Göteborg. Och till dig som hjälper till att fylla i avsiktsförklaringen; Tack!
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Så intressant! Jag är själv precis antagen till Paralegal på Yrgo i Göteborg men bor i Varberg och hoppas kunna jobba här efter utbildningen. Ser mycket fram emot att börja studera i höst och har redan börjat fundera på var jag vill göra min LIA. Så jag är nyfiken på inom vilken bransch du jobbar som paralegal här i Varberg :)

Svar: Hej Therese.
Till att börja med vill jag be om ursäkt för sent svar. Grattis till att du blivit antagen till utbildningen! Jag hoppas att du får nytta och glädje av den.

Jag arbetar som sekreterare på en liten advokatbyrå i Varberg (det är bara jag och advokaten på byrån). I kategorin "Arbete" här på bloggen, kan du se vilka arbetsuppgifter jag haft (på ett ungefär i alla fall) på tingsrätt, åklagarkammare, hyresnämnd och advokatbyrå. :-) Hoppas att du hittar en LiA-plats som du får bra erfarenhet ifrån och som du trivs på.

Med vänliga hälsningar
Jessica
Jessica

2019-07-11 @ 14:16:29
Postat av: Sandra

Hejsan. Jag läser första terminen på paralegal i Sundsvall. Vi jobbar med hur arbetsmarknaden ser ut för en paralegal, och vi undrar därför om du och ev om du känner fler paralegals skulle kunna tänka er att svara på den. Maila gärna mig!

Svar: Hej Sandra! Åh, vad roligt. Jag skickar ett mail til dig. 🙂
Jessica

2019-09-05 @ 11:57:25
Postat av: Lovisa

Hej! Jag vill verkligen söka in till Paralegalutbildningen i Stockholm men jag har ett problem, jag är inte blyg men har så mycket problem med att stå och hålla föredrag framför stor grupp. Tror du det kan bli ett problem för mig? Är det mycket man presenterar muntligt under utbildningen?

Svar: Hej Lovisa.
När jag gick utbildningen (2010 - 2012) hade vi en hel del muntliga presentationer. Om det kan bli ett problem för sig, kan bara du avgöra. Fast det problemet går att jobba bort. Jag fick själv hemska ångestanfall när jag skulle redovisa m.m. i skolan, men efter att ha gått en retorikkurs vid universitetet blev jag av med denna ångest. Jag blir naturligtvis fortfarande nervös, men numera är det hanterbart. 🙂 Om du verkligen vill söka till utbildningen, tycker jag inte att den här rädslan ska stoppa dig. Lycka till!
Kram
Jessica

2020-07-23 @ 09:52:01
Postat av: Sarah

Hej, hur gick det med utbildningen i Varberg? Jag bor i Falkenberg, och tycker att det låter så spännande! Skönt att slippa åka till Gbg.

Svar: Hej Sarah. De fick inte godkänt att starta utbildningen i år, men om jag har förstått det rätt har de ansökt på nytt och hoppas få starta utbildningen 2021. Jag ska försöka uppdatera bloggen om detta så snart jag vet mer.
Jessica

2020-09-20 @ 11:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Gavel Cursors at www.totallyfreecursors.com
Blogglista.se