Engelskans upplägg

Under mina två sista terminer på utbildningen kommer jag bland annat ha engelska på schemat. Fast den här terminen kommer det inte röra sig om juridisk engelska, utan nu gäller grundläggande engelska. Tanken är att vi ska komma in i det engelska flytet och ta till oss det som vi kommer behöva till den juridiska engelskan som startar nästa termin.

Något negativt att säga om upplägget har jag inte, utan tvärtom. Med tanke på de varierande åldrarna är det många som inte har studerat engelska på många år och om man inte håller liv i sina språkkunskaper börjar de rosta. Därför ger jag tummen upp till Påhlmans Handelsinstitut för deras upplägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Gavel Cursors at www.totallyfreecursors.com
Blogglista.se