Fråga: Ekonomi-kursen

Fråga:
Hej jag har en fråga om ekonomi delen! Jag har godkänt i matematik A men det var dock på håret, har haft mycket svårt för matte från första början! Det jag undrar är ifall ekonomi delen innehåller mycket uträkningar och prov i detta? skulle jag klara av det med mina svårigheter? vad tror du? skulle uppskatta ett inlägg om just ekonomi delen!


Svar:
Hej! Vi (paralegal-studenterna på Påhlmans i Stockholm) hade bara två tentor och det var en hel del uträkningar. Om du har svårt för matte tror jag att ekonomidelen kommer att bli klurig för din del. Fast om det är samma upplägg nu som när jag läste kan jag inte svara på, eftersom utbildningen hela tiden förbättras. Enklast är om du tar kontakt med de utbildningsansvariga där du planerar att skicka in en ansökan (utbildningen finns för närvarande i Göteborg, Stockholm och Malmö) och hör med dem vad ekonomin innehåller för moment.
 
Jag uppskattar att du kommer med förslag på inlägg som jag kan skriva. Jag kan försöka få ihop ett inlägg om ekonomin, men när jag läste det gav det mig inget eftersom den läraren vi hade var inte någon bra lärare och mycket av det vi gjorde på lektionerna hade ingen relevans.
 

 
Förtydligande:
Det var inga uträkningar som var orelevanta. Det som var orelevant på lektionerna var andra moment. I sin helhet är utbildningen riktigt intressant och jag är nöjd över att jag valde att gå den utbildningen.

Kommentarer
Postat av: Hej!!! Jag har sökt till utbildningen men behöver skriva en personlig brev till de. Jag undrar om vad de vill att jag ska skriva. Kan förklara för mig lite hur och vad jag ska skriva om???

Hej!!! Jag har sökt till utbildningen men behöver skriva en personlig brev till de. Jag undrar om vad de vill att jag ska skriva. Kan förklara för mig lite hur och vad jag ska skriva om???

Svar: Hej! Tyvärr är jag ingen expert och kan därför inte säga vad som är rätt eller fel att skriva. Det bästa du kan göra är att kontakta lärosätet du sökt till och fråga hur de vill att det personliga brevet ska vara upplagt. Annars tror jag att man ska tänka på ungefär samma sätt som om man söker ett jobb. Berätta lite kortfattat om vem du är och varför du söker till utbildningen. Försök sälja in dig helt enkelt. Men som sagt, det här är bara en gissning. Om det är så lärosätet vill att du skriver eller inte, kan jag inte lova. Lycka till!
Jessica

2016-04-14 @ 20:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Gavel Cursors at www.totallyfreecursors.com
Blogglista.se