Fråga: Antagningen

Fråga:
Hej, Ser att du läser på phi i sthlm. Jag har sökt nu till hösten och undrar lite om antagningen. Har du en aning om vad alla som kom in på ligger på för nivå?

I betyg, arbetslivserfarenhet osv? Tycker det är otroligt svårt att ett ens få ett hum eftersom det inte finns någon statistik att titta på. Skulle så gärna vilja komma in till hösten och vill veta vad jag har för möjligheter. 
 
 
Svar:
Först och främst - roligt att du har sökt till utbildningen! Den är väldigt intressant och man har stora möjligheter till jobb efteråt.

Vilken nivå de antagna ligger på är olika från årgång till årgång. I min årgång däremot (Paralegal 5) har i stort sett alla (utom några få, däribland jag själv) en del arbetslivserfarenhet. Men hur det annars ser ut rent statistiskt är jag inte säker på. Därför föreslår jag att du tar kontakt med Monika Kageryd (som är utbildningskoordinator) Påhlmans Handelsinstitut, eftersom jag tror att det är hon som vet bäst. Hennes kontaktuppgifter är:
 
Monika Kageryd
utbildningskoordinator
_____________________________

PÅHLMANS HANDELSINSTITUT
Hagagatan 25 B
Box 191 93
104 32 Stockholm

tfn 08-457 57 47
fax 08-457 57 46

[email protected]
www.phi.se
 
Hoppas att du får den information som du är ute efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Gavel Cursors at www.totallyfreecursors.com
Blogglista.se