Reportage i senaste numret av "Advokaten"

Idag när jag gick bort till postboxen för att hämta dagens post, blev jag glatt överraskad. Vi hade nämligen fått senaste numret av "Advokaten" och högst upp på omslaget noterade jag att en av mina lärare på utbildningen (advokaten Anna Öster) uttalar sig om paralegal-yrket.
 
 
När jag öppnade tidningen visade det sig att det inte bara är en intervju med Anna Öster. Tidningen har gjort ett helt reportage om yrket.
 
 
Om du är intresserad av att läsa reportaget, hittar du tidningen online här (eller som pdf här).
 
Något som var glädjande att läsa (förutom det positiva med att paralegal-yrket lyfts fram), var att Anna Öster jobbar för att paralegal ska bli en skyddad titel och att hon arbetar med att starta Paralegalakademin - ett institut som ska fungera ungefär som Advokatsamfundet, fast för paralegals.
 
Detta ser jag verkligen fram emot.

Kommentarer
Postat av: sandra

Visst är det toppen att det finns eldsjälar som kämpar för att stärka yrket.

Trevlig blogg måste jag säga.
Studerar själv just nu på Påhlmans paralegalutbildning.

Svar: Ja, det känns bra att yrket kanske kan få högre status 🙂

Tack, vad roligt att höra. Lycka till med utbildningen. 🤗 Jag är nöjd med Påhlmans 🙂
Jessica

2020-07-13 @ 14:46:54
Postat av: Lisa

Överväger att söka in på utbildningen om ett år.
Hur ser löneläget ut? Ingångslön och efter ett tag? :)

Svar: Hej Lisa. Jag ber om ursäkt för sent svar.

Jag vet dessvärre inte hur löneläget ser ut. Dels beror det på var man arbetar och var i landet man befinner sig. Det bästa du kan göra är att söka på det på nätet. Då borde du kunna få något slags svar 👍🏻
Jessica

2020-07-27 @ 10:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Gavel Cursors at www.totallyfreecursors.com
Blogglista.se