Fråga: Det särskilda provet

Fråga:
Hur gick det särskilda provet till? Och var det svårt?
 


Svar:
Det särskilda provet är tänkt att testa de kunskaper som man måste ha för att kunna söka till utbildningen (Svenska kurs B, Matematik kurs A, Engelska kurs B, Samhällskunskap kurs A samt Datorkunskap eller motsvarande kunskaper). När jag gjorde provet (i Stockholm) testades vi enbart på en av dessa kunskaper, men om det är så vid varje testtillfälle kan jag dessvärre inte svara på.
 
Huruvida det var svårt eller inte är en subjektiv fråga. Jag tyckte dock inte att det var särskilt svårt. Mitt råd är att du tar kontakt med respektvie lärosäte och hör dig för.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Free Gavel Cursors at www.totallyfreecursors.com
Blogglista.se